Home
A Gotenburg hi ha unes 3,400 persones sense sostre.
La majoria acaben trobant un sostre
amb els amics o en algun refugi, però alguns
dormen a l’aire lliure.
 
Hem escollit deu dels llocs on ells
Podrien passar una nit – i t’oferim la possibilitat
De reservar-ne una. Com si es tractés d’un hotel.
 
Pots reservar-ne una per a tu mateix, o com a regal
per algú altre. De totes maneres els diners
es destinen a la nostra feina per a les persones
sense sostre i en risc d’exclusió social
 
BENVINGUTS
 
 

faktum intro

 
 

Faktum Hotels és una iniciativa que utilitza la comunicació per al canvi social en dos sentits i àmbits. D’una banda, la campanya ‘Faktum hotels’ és una iniciativa online que fa servir la comunicació via internet i les xarxes socials per donar-se a conèixer  i sensibilitzar la població sobre la problemàtica de la gent sense sostre a aquesta ciutat sueca.  D’altra banda, l’objectiu principal és aconseguir recaptar fons, precisament a través d’internet i mitjans socials, per al street journal Faktum. Aquest diari fa de la comunicació la seva eina principal per donar veu aquest sector en risc d’exclusió i per fer-lo visibles socialment, augmentant així la seva integració social.

room6

Mitjans social utilitzats i resultats obtinguts

La iniciativa s’allotja al web http://en.faktumhotels.com/. A través d’aquesta pàgina els i les usuaris i usuàries poden reservar una habitació aportant així fons per al diari Faktum. Un cop feta la reserva, és a dir la donació, la pàgina ofereix la possibilitat de compartir l’acció a facebook i a twitter (amb el hastag #faktumhotels).

Segons l’eina online Icerocket, la campanya ha tingut més efecte a facebook que a twitter, doncs el resultats per la primera xarxa s’eleven a 1.000 mentre que a twitter, segons Icerocket, els resultats són tan sols 29. Tot i això

Tot i així, buscant al marge de les eines de monitorització, els resultats són millors. Quan des de la pàgina de facebook de la revista Faktum (a la qual van destinats els diners recollits en la campanya) es va compartir la informació d’aquesta iniciativa, el post va aconseguir 432 likes, 50 comentaris i va ser compartit 87 vegades.

sharefacebook

 

I pel que fa a la xarxa social de twitter i el hastag #faktumhotels, els resultats superen les 200.

#faktumhotels

D’altra banda, nombrosos blogs sobre campanyes digitals i iniciatives solidàries s’han fer ressò d’aquesta acció que han descrit com original i creativa. Blogs com Osocio.org o Digitalbuzzblog, i un total de 40 segons l’eina de monitorització Icerocket. A més i segons Google Blogsearch trobem un total de 40,100 mencions a la campanya en blogs i pàgines webs.

La campanya també utiliza elements audiovisuals com aquest vídeo (a continuació) per facilitar la seva difusió en xarxes socials, un vídeo amb a 12,115 reproduccions youtube i 41 likes.

 

L’abast viral del vídeo principal d’aquesta campanya segons socialmention és la següent:

faktumvideo

4:0 sentiment: mencions positives en front aquelles negatives

22% reach: influència. Autors que publiquen contingut en referència al tema “faktum hotels”

56% Passions: possibilitats que aquells que parlen del tema ho facin repetidament

 
 
A banda de les xarxes socials entre les quals els creadors de la campanya han volgut promoure-la, Faktum Hotels ha tingut també presència en altres xarxes per iniciativa dels propis usuaris que han volgut fer-se ressó d’aquesta iniciativa
 
 
faktum instagram
 
Instagram: #faktumhotels
 
 
faktumpinterest
Pinterest
 
En conclusió, pot considerar-se que l’impacte viral de la campanya no ha estat molt gran en xarxes socials (segons les eines utilitzades), però degut a que és una campanya sueca i que l’impacte que hem pogut analitzar és aquell que ha tingut lloc en la llengua anglesa i en altrs països, hi ha la possibilitat que les eines de mesura hagin perdut informació degut a les diferències linguïstiques. Hagin funcionat o no les eines utilitzades, es cert que es tracta d’una campanya molt creativa i en tot cas diferent, que ha traspassat fronteres i s’ha fet ressó en diferents països. La seva presència s’ha fet notoria en blogs, i en les xarxes facebook, twitter, instagram, youtube i pinterest.
 
Personalment crec que és una molt bona iniciativa, que utilitza un format online conegut per la majoria d’usuaris  com són els webs de reserva d’hotels, i barreja conceptes com “les vacances” amb una realitat socialment dura com és la situació de les persones sense sostre. El material audiovisual utilitzat és també de bona qualitat és aquest material (sobretot les fotografies) l’encarregat de trasmetre el missatge. No hi ha grans quantitats de text sinó una combinació d’imatges,  i la contraposició de la idea que els usuaris associen a les seves vacances a aquella que representa la realitat de milers de persones que no tenen on dormir. En la meva opinió, una combinació amb bons resultats. 

Un pensamiento en “Faktum Hotels. Homeless experience

  1. Pingback: Social Media & Non-Profits | Redvoluciónate

Deja un comentario

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s