Home

La setmana passada, entre totes les felicitacions impersonals que s’acumulaven a la meva safata d’entrada, hi havia un correu de La Caixa amb l’assumpte “Sra. Palau, gràcies als nostres clients l’any 2013 seguirem ajudant a milers de persones”. El correu em va semblar gairebé tan hipòcrita que no vaig poder evitar contestar amb algunes preguntes que posen en dubte això “d’ajudar a milers de persones”:

caixa

Apreciada entitat, en primer lloc jo també els vull desitjar un feliç Nadal i pròsper any 2013.

Em reconforta pensar que els meus diners ajuden algú altre, però no tinc molt clar com es pot ajudar a milions de persones amb diners guanyats a costa de negocis tant bruts com són la inversió en armes o la participació en empreses que vulneren els drets humans i ambientals.

Amb tot i abans de jutjar, m’agradaria preguntar-los directament si la informació que he rebut és verdadera o falsa sobre la seva implicació en algunes activitats que em fan sentir incòmoda com a clienta.

Pel que a la seva vinculació amb violació de drets humans i ambientals: és veritat que “La Caixa” forma part de l’accionariat de Repsol, empresa acusada per la contaminació per vessaments del riu Pastaza, a l’Amazònia peruana, i per atemptar contra els drets del poble Quítzua que viu a la zona on opera?

Pel que fa a la seva relació amb el finançament d’armes: és veritat que Caixabank va invertir més de 35 milions d’euros a la indústria militar espanyola entre els anys 2007 i 2011? És veritat també que la seva entitat figura com a quarta en el “rànquing de banca armada” i que és de les que més participa d’aquest negoci?

També m’incomoda que prefereixin deixar a milers de persones sense casa abans d’assumir la responsabilitat que els pertoca com a entitat financera després d’haver concedit crèdits sense les garanties necessàries. És veritat que La Caixa és responsable del 80% dels desnonaments hipotecaris a Catalunya?

Gràcies d’antuvi pel seu temps, espero que puguin ajudar-me i desitjo no haver causat molèsties amb les meves inquietuds.
Atentament,
Marta Palau

crisis5

Responder

